Kent blir rädd för Teletubbies

När jag kom hem från jobbet en dag i förra veckan skulle Kent berätta om någonting Juva sett på datorn och som gjort honom nervös. "Det var de där Tingeling och Plingeling och vad fan de nu heter."
 
Jag stod VÄLDIGT frågande. Då lade han till:
"De där som är homo..." Och då förstod jag. Han menade förstås Teletubbies. Det var ju ett väldigt rabalder för några år sedan kring Tinky-Winky (den lila) som anklagades för att sprida gay-propaganda eftersom den figuren antas vara en kille som bär handväska och vars antenn på huvudet är formad som en triangel, som ju är symbolen för gay pride-rörelsen. Tydligen trodde somliga att homosexualitet är någonting som går att "smitta" barn med genom teven och Teletubbies skulle därmed vara farliga för små barn. Att  man inte bara kan ha vett att vara tyst när man är så urbota korkad...
 
Nu kom jag av mig lite här för jag blev så upprörd när jag googlade själva grejen för att få hela bakgrunden. För att återgå till min historia så var det just det här skandalsnacket Kent kom ihåg om Teletubbies sedan vi sist hade småbarn, och när han nämnde det visste jag också genast vilka han menade.
 
Hur som helst, nu när jag var med i samtalet kunde han berätta vad som skrämt honom så:
När Juva såg solen med ett skrattade bäbis-ansikte i, som stiger upp i början av varje avsnitt pekade hon på den och sa:
"Min mammas bäbis."
 
Vilket ledde till en livrädd Kent somt omedelbart knäppte händerna i bön medan han mässade:
"Snälla, låt henne inte ha superkrafter, snälla, låt henne inte ha superkrafter..."
 
Av det kan jag så dra slutsatsen att min man inte är sugen på ett fjärde barn och nu darrar vid tanken på att vår yngsta dotter ska vara synsk och därmed ha förutspått ett småsyskon. Det kom inte direkt som någon överraskning, och jag är ju inte heller intresserad av fler, men det var jättekul att se honom svettas lite. Go, Juva! =)
 
 
Harmlösa små varelser men för Kent framstår de nog snarare på det här viset numera:
 

Kommentarer:

1 Jane:

Heja Juva :)

Svar: =) =) =)
Jannice

2 Storasyster:

Stackars stackars Kent!!! =) Jomen, blir solbäbisen lika bra som sina storsyskon så är det väl ingen fara. Nu har jag skrattat sådär högt för mig själv igen, snart spärras jag in. (Försöker helt ignorera känslan av frustration och ilska kring dårskapet som tydligen varit). Morr.

Svar: Du får säga till om du behöver skjuts till sjuan... =)
Jannice

3 Jennifer:

Hahaha! Jag röstar som Juva - en fjärde unge!

Svar: Sicken osis för er att man måste ha fyllt 30 för att få rösta om den saken... =) =)
Jannice

4 Jennifer:

Haha! Ska jag rösta när jag är trettio då är du... 40. Ska Juva rösta då hon är trettio, då är du... Lastgammal. Föredrar du inte att vi röstar nu istället? Så jävla jobbigt att vara 100 med en tio åring mena ja...

Svar: Haha! Men du vet, där är ju biologin på min och Kents sida. Blir nog himla svårt att producera avkommor som 90-åring så då är det liksom kört för er del ändå... =) =)
Jannice

Kommentera här: